​​هدف این صفحه

درباره سبکهای معماری و رایجترین سبکها در ایران مورد برسی قرار میدهیم 

نمای کلاسیک رومی
نمای کلاسیک نمای زیبا و منحصر به فردی است که اگر به سبک‌های اشرافی و تجملاتی علاقه دارید، می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. احتمالا شنیده اید که سبک کلاسیک به بودجه خوبی احتیاج دارد و اگر دغدغه مالی دارید شاید نتوانید نمای کلاسیک را اجرا کنید، در این مقاله قصد داریم علاوه بر بررسی نمای کلاسیک راهی را به شما معرفی کنیم که بتوانید با کمترین هزینه نمای کلاسیک را در ساختمان خود اجرا کنید.
جزئیات و تزئینات پیچیده، ستون‌های بلند و استفاده از تقارن و بالا بردن ارزش مالی ساختمان همه بخشی از دلایلی هستند که سبب می‌شود نمای کلاسیک به محبوبیت فراوانی برسد و طرفداران زیادی پیدا کند. اگر می‌‎خواهید ساختمانی داشته باشید که هنگام فروش آن سود خوبی کرده باشید یا زمانی که افراد از بیرون به ساختمان شما نگاه می‌کنند، تصور ساکنانی با سطح فرهنگی بالا داشته باشند، نمای کلاسیک همان چیزی است که به دنبال آن هستید.
​​​​​​​یکی از سبکهای رایج در ایران 


ادامه مطلب

طراحی نما مدرن : نمای ساختمان به یکی از مهم ترین قسمت های هر ساختمان تبدیل شده است. نما به ساختمان اعتبار و ارزش می بخشد. نماهای مدرن می توانند این اعتبار و ارزش را به ساختمان بدهند. نمای مدرن از نماهای بسیار زیبا و جذاب و منحصر به فرد است. در این مقاله در مورد طراحی نمای مدرن توضیحاتی ارائه شده است که امیدوارم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.​​​​​​​یکی از سبکهای رایج در ایران ​​​​​​​

ادامه مطلب

طراحی نمای مذهبی در معماری اسلامی
یکی از معروف ترین نوع معماری ساختمانی، معماری اسلامی است. معماری اسلامی نسبت به سایر معماری های موجود، تفاوت های گسترده تری دارد. طراحی نمای مذهبی استفاده شده در معماری اسلامی دارای رنگ های درخشانی است و از الگو های غنی و طرح های متقارن برای نمای ساختمان ها استفاده شده است.
​​​​​​​یکی از سبکهای رایج در ایران ​​​​​​​

من یک پاراگراف هستم درمورد این بخش که دوبار کلیک من را تغییر دهید. من یک پاراگراف هستم.

ستون ۱ستون ۲
12
24
33
46
ادامه مطلب

معماری هند
معماری هند ، شبه قاره هند دارای سه منطقه جغرافیایی خاص است.
شمال شرقی: محل کوه‌های هیمالایا و ماوای سنتی خدایان بودننذ
شمال غربی: منطقه حاصلخیز
جنوب کوه‌های هیمالیا که دره‌های رودهای سندو گنگ در آن‌ها قرار دارند. نخستین فرهنگ بزرگ هند در ۳۰۰۰(ق. م) در علیای دره سند متمرکز شده بود.
موهنجودارو و هاراپا در پاکستان امروزی از مناطق اصلی گسترش این فرهنگ می‌باشند. هنر هند تا ورود اقوام اریایی به ان سرزمین به صورت ممتد ادامه داشت و در زمینه‌های گوناگون، پیشرفت قابل توجهی نموده بودند هجوم‌های اریاییان را که در حدود ۱۸۰۰ سال (ق. م) آغاز شد، می‌توان علت بروز گسست در هنر هندی دانست.این سبک در ایران رایج نیست پس بنابراین به ادامه نمی پردازیم

چین
سرزمین چین در دورترین قسمت آسیا قرار کرفته و از هندوستان به وسیله کوهستان ها ی بلند جدا گردیده است . و این سرزمین از مناطق وسیعی ، پوشیده از کوهستان ها تشکیل شده است . نواحی جلگه ای بیشتر در شمال شرقی قرار دارند و حاصلخیز ترین بخش چین در همین نواحی به شمار می رود . که از قدیمی ترین ایام ، مسکونی بوده است . دو رودخانه عمده چین رود زرد ( هوانگ هو ) و رود آبی ( تسی یانگ ) هستند و اقیانوس کبیر در شرق این کشور واقع شده است .
معماری
درباره معماری چین ، کمتر سخنی گفته یا مطلبی نوشته شده است ؛ علت شاید این باشد که ساختمان های اندکی از روزگاران گذشته برجا مانده اند یا سبک معماری چین در طی سده های گذشته دستخوش تحولات چشمگیر نشده است . ساختمان در چین امروز ، دقیقا به نمونه اولیه خویش در هزار سال پیش شباهت دارد . به بیان دقیق تر ، نیمرخ مسلط بر سقف ، که بخش بزرگی از خصوصیات معماری چینی از آن سرچشمه می گیرد ، احتمالا به دوره چو یا شانگ مربوط می شود . حتی ساختمان های ساده ای که در کنده کاری های سنگی دوره هان ترسیم شده اند ، حکایت از وجود سبک و روشی در ساختمان سازی دارند که امروزه نیز شالوده معماری این کشور به شمار می روند . اجزای ضروری این ساختمان ها عبارتند از یک تالار چهار گوشه ، زیر یک بام نوک تیز با قرنیز های برآمده ، بر روی یک شبکه نگاه دارنده و ستون های چوبی . دیوارها هیچ نقشی در نگاه داری از سقف ندارند بلکه در حکم پرده ها یا تیغه های جداکننده اند .​​​​​​​

این سبک در ایران رایج نیست پس بنابراین به ادامه نمی پردازیم